INNOWACJA PEDAGOGICZNA
ZABAWY W KODOWANIE NA MINIONKOWYM DYWANIE
Rok szkolny 2022/2023
Stworzenie powyższej innowacji inspirowane jest metodą "Kodowanie na dywanie". Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u przedszkolaków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów oraz umiejętność pracy zespołowej. Wszystkie powyższe cele będą realizowane w sposób najbardziej przyjazny i wskazany przedszkolakom czyli: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Kompetencje te rozwijane będą w połączeniu z poszerzaniem wiadomości związanych z realizowanym w danym tygodniu tematem kompleksowym. Innowacja będzie prowadzona także z udziałem w kolejnych edycjach Ogólnopolskiego Programu Uczymy Dzieci Programować autorstwa Anny Świć.
Cele szczegółowe wprowadzanej innowacji:
· Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej;
· Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
· Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych;
· Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia;
· Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych;
· Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną;
· Kształtowanie umiejętności korzystania z takich pomocy edukacyjnych jak tablet, smartfon, roboty, aplikacje komputerowe;
· Umiejętne zastosowanie przez nauczycieli metod pracy w oparciu o technologię komunikacyjną;
· Podniesienie jakości pracy przedszkola w zakresie stosowania nowoczesnych metod nauczania.
Zakładane efekty wprowadzonej innowacji:
Dzieci otrzymają narzędzia pozwalające odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii. Nauczą się analitycznego myślenia i odwagi w rozwiązywaniu problemów Dzieci rozwiną swoją kreatywność, gdyż każdy problem ma wiele rozwiązań. Rozwiną umiejętności planowania i logicznego myślenia.
Autor innowacji: mgr Agnieszka Tudek